3 tysiące do emerytury. Mało znane świadczenie poszło do góry

6 godzin temu
Część seniorów może liczyć na dodatkowe kilkaset złotych do emerytury. Specjalne świadczenie zostało zwaloryzowane i wynosi w tej chwili blisko 300 złotych miesięcznie. Kolejne przelewy trafiły na konta seniorów 15 lipca 2025. Pieniądze są przyznawane dożywotnio.
Wszelkiego rodzaju dodatki emerytalne są w stanie wyraźnie podnieść ostateczną kwotą wypłacaną seniorowi. Jednym z nich jest także świadczenie ratownicze przysługujące tym, którzy w przeszłości wykonywali konkretne zawody. Wprowadzono go w 2021 roku, a jego wysokość regularnie wzrasta.


REKLAMA


Zobacz wideo Drozda o emeryturach gwiazd. Mówi, iż ma tyle, co Rodowicz. "Kto takie głupoty gada?"


Świadczenie ratownicze - ile wynosi? Przez rok seniorzy otrzymają ponad 3 tys. zł
Dodatek ratowniczy przyznawany jest dożywotnio i wypłacany co miesiąc emerytowanym ratownikom i strażakom-ochotnikom. Świadczenie podlega waloryzacji, dzięki czemu od 1 marca 2025 roku wynosi 273 złote. W ten sposób seniorzy uprawnieni do takiej wypłaty w ciągu 12 miesięcy mogą zyskać łącznie 3 276 złotych. Jest to zatem istotne wsparcie finansowe. Aby otrzymać pieniądze, trzeba jednak spełnić kilka istotnych warunków:


być emerytowanym członkiem Ochotniczej Straży Pożarnej lub ratownikiem górskim,
udokumentować swój dział w działaniach ratowniczych - 20 lat czynnego udziału i ukończone 60 lat dla kobiet oraz 25 lat czynnego udziału i ukończone 65 lat dla mężczyzn,
wykazać aktywność ratowniczą sprzed 31 grudnia 2011 roku.


Co ważne, od 2025 roku obowiązuje nawa definicja działań ratowniczych, przez co w tej chwili zalicza się do nich również szkolenia i ćwiczenia. Usunięto również wymaganie dotyczące zachowania ciągłości wysługi lat.


Świadczenie ratownicze - komu się należy? Potrzebni są świadkowie
Dodatek ratowniczy przysługuje na zasadach uwzględnionych w ustawie z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych. Aby ubiegać się o takie świadczenie, należy złożyć wniosek u adekwatnego komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. W tym przypadku niezbędne będą dane osobowe oraz opis przebiegu służby ratowniczej. Do wniosku należy również dołączyć zaświadczenia z PSP potwierdzające udział w akcjach. Udział w akcjach ratowniczych odbywających się przed 31 grudnia 2011 roku należy wykazać na piśmie zawierającym podpisy trzech świadków. Jednym z nich musi być osoba, która w przeszłości pełniła funkcję urzędnika samorządowego.
Sprawdź również: choćby 3,5 tys. złotych dofinansowania. Ci seniorzy mogą zaoszczędzić na wakacjach


jeżeli komendant powiatowy lub miejski odmówi danej osobie świadczenia, można odwołać się w tej sprawie do komendanta wojewódzkiego PSP.


Dziękuje my, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału